ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΟΝΕΙΡΟ

Το Εκπαιδευτικό Υλικό για παιδιά προσχολικής ηλικίας δημιουργήθηκε από το Κ.Π. ΠΡΟΝΟΗ ύστερα από αιτήματα συναδέλφων στα Κέντρα Πρόληψης  που έχουν εκπαιδευτεί στην Καταξιωτική Διερεύνηση και θέλουν να δουλέψουν με νηπιαγωγούς, χωρίς να υπάρχει όμως ένα δομημένο υλικό πάνω στα 4 στάδια της Καταξιωτικής που θα μπορούσε να εφαρμοστεί ως πρόγραμμα Αγωγής Υγείας στο χώρο του Νηπιαγωγείου. Είναι ένα υλικό που στηρίζεται στην 20ετή εμπειρία των Κέντρων Πρόληψης στην Αγωγή Υγείας, στηριζόμενο και πλαισιωμένο από την Καταξιωτική Συστημική Διερεύνηση (ΚΣΔ). Το υλικό στηρίζεται στη  θεωρία για τη σημαντικότητα της φιλίας των παιδιών με τους συνομηλίκους τους και τη σημασία της για τη συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού στο πλαίσιο του Νηπιαγωγείου. Το παιδί προσκαλείται μέσα από την ΚΣΔ να ανακαλύψει τα αποθέματά του – δώρα που έχει πάρει από τους σημαντικούς άλλους, να ονειρευτεί μια φανταστική  χώρα  και να δημιουργήσει με την βοήθεια των ενήλικων υποστηρικτών ένα Νηπιαγωγείο Χρωμάτων, Ονείρου και Χαράς που θα ανήκει και θα μεγαλώνει!

Αποτελείται από 12 ενότητες – συναντήσεις με βασικό εργαλείο το μοντέλο 4D της ΚΔΣ.

1ο Βήμα: Ανακάλυψη – Εστίαση – Ικανότητες –Αποθέματα Νηπίων- Επαφή με Εαυτό

2ο Βήμα: Πρόσκληση στον Οραματισμό – Συνομιλίες με συνομηλίκους – δημιουργία σχέσεων εντός νηπιαγωγείου

3ο Βήμα: Σχεδιασμός – Εστίαση – Συνομιλίες με σημαντικούς άλλους (Νηπιαγωγό, Γονείς, Παππούδες)  για σχεδιασμό υλοποίησης  ονείρου

4ο Βήμα: Υλοποίηση – Μεταμόρφωση

Το εκπαιδευτικό υλικό αποτελείται από εξής  12 ενότητες:

1)Ονόματα και Χρώματα (Εξοικείωση με την ομάδα)

2)Καλημέρα πέρα για πέρα!!!( Συμβόλαιο Ομάδας)

3)Το δέντρο της Υπερηφάνειας ( Ανακάλυψη)

4)Ταξιδεύοντας στη Χώρα των Ονείρων μου (Όνειρο))

5)Μια ιστορία αληθινής Φιλίας (Όνειρο)

6)Το σπίτι των συναισθημάτων (Σχεδιασμός)

7)Η μοναδικότητά μου (Σχεδιασμός)

8)Οι άνθρωποι που αγαπώ (Σχεδιασμός)

9)Τα Δώρα (Σχεδιασμός)

10)Μεταμορφώσεις…Άμπρα…Κατάμπρα (Υλοποίηση)

11)Ημέρα Χαράς και Δημιουργίας (Υλοποίηση)

12)Τα Βραβεία Ζωής μας !!! (Κλείσιμο)

   Η χρονική διάρκεια εξαρτάται από  το προφίλ  και τη δυναμική της ομάδας των παιδιών, το χρόνο που χρειάζεται στην επεξεργασία,  από τις συνθήκες, από το συντονιστή – Παιδαγωγό  και  από το ποια σημεία ο τελευταίος θέλει να φωτίσει περισσότερο.    

Βασικός στόχος είναι : 

Η αποτύπωση – προσαρμογή  ενός υλικού για παιδιά Νηπιαγωγείου στηριζόμενο στην Καταξιωτική Συστημική Διερεύνηση.

Το πρόγραμμα υλοποιείται πιλοτικά  τη σχολική χρονιά 2017 – 2018 από Νηπιαγωγούς της Διεύθυνσης Β’ Περιφέρειας στο πλαίσιο των Προγραμμάτων Αγωγής Υγείας με την έγκριση της Υπεύθυνης Αγωγής Υγείας Α/ Βάθμιας Εκπαίδευσης. 

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα μπορείτε να επικοινωνείτε με την κ. Αρχοντούλα Αρχοντούλα Αλεξάκη – Αναστασοπούλου,Κοινωνική Λειτουργό – Ψυχοθεραπεύτρια ,Επιστημονικό Στέλεχος στο Κέντρο Πρόληψης Δήμου Κηφισιάς – ΟΚΑΝΑ «ΠΡΟΝΟΗ»