ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟ 1ο ΛΥΚΕΙΟ ΚΗΦΙΣΙΑΣ

Με μεγάλη μας χαρά, φέτος συνεργαστήκαμε συστηματικά κατά την διάρκεια
όλης της σχολικής χρονιάς, με το 1 ο ΓΕΛ Κηφισιάς για την υλοποίηση
ενδοσχολικών επιμορφώσεων στο Σύλλογο Διδασκόντων, καθώς και
παρεμβάσεων στους μαθητές όλων των τάξεων.
Πριν την έναρξη των παρεμβάσεων σε εκπαιδευτικούς και μαθητές,
υλοποιήσαμε έρευνα εκτίμησης αναγκών στο σύλλογο διδασκόντων, με βάση
την οποία οργανώθηκαν:
α) για τους μαθητές: δια ζώσης, αλληλεπιδραστικές παρεμβάσεις ανά τμήμα,
για τη διαχείριση τους άγχους και την πρόληψη συμπεριφορών υψηλού
κινδύνου. Πραγματοποιήθηκαν συνολικά 22 παρεμβάσεις στα 11 τμήματα του
σχολείου.
β) για τους εκπαιδευτικούς του Συλλόγου Διδασκόντων: βιωματικό
επιμορφωτικό σεμινάριο, υβριδικής μορφής ( δια ζώσης και εξ αποστάσεως
συναντήσεις ) με 4 εργαστήρια, με την παρακάτω θεματολογία:

  1. Διαχείριση επιθετικών συμπεριφορών στο χώρο του σχολείου,
  2. Διαχείριση των ορίων και κανόνων στη σχολική τάξη,
  3. Πρόληψη σχολικού εκφοβισμού,
  4. Ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας των μαθητών, με την παράλληλη
    μελέτη περιπτώσεων για τις παραπάνω θεματικές.
    Οι μαθητές στην αξιολόγηση για τις παρεμβάσεις, επεσήμαναν να συνεχιστεί
    η συνεργασία, καθώς και να διαρκεί περισσότερη ώρα από δυο ώρες, η κάθε
    παρέμβαση.
    Οι εκπαιδευτικοί στην γραπτή αξιολόγησή τους, σημείωσαν ότι θα πρότειναν
    σε ποσοστό 100% την επιμόρφωση σε άλλους συναδέλφους να την
    υλοποιήσουν. Ενδεικτικά ανάφεραν:, «η ενημέρωση από ειδικούς και οι
    συγκεκριμένοι τρόποι αντιμετώπισης διαφόρων καταστάσεων βοηθάει στο

Οι μαθητές στην αξιολόγηση για τις παρεμβάσεις, επεσήμαναν να συνεχιστεί
η συνεργασία, καθώς και να διαρκεί περισσότερη ώρα από δυο ώρες, η κάθε
παρέμβαση.
Οι εκπαιδευτικοί στην γραπτή αξιολόγησή τους, σημείωσαν ότι θα πρότειναν
σε ποσοστό 100% την επιμόρφωση σε άλλους συναδέλφους να την
υλοποιήσουν. Ενδεικτικά ανάφεραν:, «η ενημέρωση από ειδικούς και οι
συγκεκριμένοι τρόποι αντιμετώπισης διαφόρων καταστάσεων βοηθάει στο

δύσκολο έργο μας», «εξαιρετικοί ομιλητές- αμεσότητα», «ότι έχει να κερδίσει
σε κάθε περίπτωση» «γιατί υπάρχει σε όλους μας μεγάλο περιθώριο
βελτίωσης στη στάση μας απέναντι στους μαθητές».
Για την υλοποίηση των παρεμβάσεων συνεργάστηκαν όλη η Επιστημονική
Ομάδα του ΚΠ Προνόη και ειδικότερα, η κα Σωτηρία Μακαρώνη, Ψυχολόγος
Υγείας MSc- Ψυχοθεραπεύτρια – Επιστημονικά Υπεύθυνη, η κα Διονυσία
Γιαννοπούλου, Κοινωνική Λειτουργός-Ψυχοθεραπεύτρια, Αν. Επιστημονικά
Υπεύθυνη, η κα Αρχοντούλα Αλεξάκη –Αναστασοπούλου, Κοινωνική
Λειτουργός ΜSc – Ψυχοθεραπεύτρια και η κα Βασιλική Αλεξάκη, Κοινωνική
Λειτουργός ΜΕd – Ψυχοθεραπεύτρια και συντονίστρια των παρεμβάσεων στη
δευτεροβάθμια εκπαίδευση καθώς και το μέλος της ομάδας του Δικτύου
Εθελοντών, ψυχολόγος κα Μαρία Ιωάννου.
Ευχαριστούμε πολύ τη διευθύντρια του σχολείου, κα Ελένη
Παπαδημητρίου, καθώς και την συντονίστρια εκπαιδευτικό, κα Παρασκευή
Ξένου, για την άριστη συνεργασία και την δέσμευση τους στην εφαρμογή
ολοκληρωμένων παρεμβάσεων πρόληψης στη σχολική κοινότητα.
Για περισσότερες πληροφορίες: Υπεύθυνη Παρεμβάσεων στην
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Βασιλική Αλεξάκη: e-mail:
vasoalexaki@pronoi.org.gr
www.pronoi.org.gr